Første større opgave på Frederikssundsbanen afsluttet med succes - Strukton Rail AS

Nyheder

Første større opgave på Frederikssundsbanen afsluttet med succes

15 05 2018

​I forbindelse med Store Bededag og Kristi Himmelfart, har der været total spærret på strækningen mellem Valby og Frederikssund

ValbyFred5 

Der var planlagt en 7 døgns spærring i alt og en af opgaverne, der i følge projektet var planlagt, var aftrækning af skinner. Banedanmark havde regnet med, at vi skulle bruge 2 døgn mere, for at vi kunne få alle skinner læsset af.

Efter at vi internt havde snakket lidt om det forslog vi Banedanmark, at vi planlagde at trække alle skinner af på spærringerne i ifm. Bededag og Kristi Himmelfart. Banedanmark var lidt skeptiske, da det var mange skinner der skulle trækkes af pr. døgn, men de gav heldigvis "grønt lys" for planen, og bestilte skinnerne. I forbindelse med Bededag planlagde vi, at vi pr. døgn skulle trække 8.640 meter skinne. I forbindelse med Kristi Himmelfart skærpede vi målet med 25%, så vi skulle trække 10.800 meter pr. døgn.

Hvordan er det gået?

Arbejdet i forbindelse med Bededag gik efter planen, og tiderne i vores drejebog holdt alle dage. Vi var faktisk færdige før tid nogle af dagene. I spærringen i forbindelse med Kristi Himmelfart, så vi så en mulighed for 2 af dagene, at trække 108 skinner af (12.960 meter). Idéen var, at vi så ville have 2 lange dage og 2 korte dage. Denne justering af vores plan lykkedes til fulde, og igen var vi forud i forhold til drejebogen.

Vi planlagde at trække et læs skinner af på 6 timer - gennemsnitlig gjorde vi det på 5 timer. Søndag den 13. maj tømte vi det første sæt vogne af på 3 timer! Dette resultat er skabt på grundlag af de engagerede medarbejdere vi har haft tilknyttet i forbindelse med projektet. I projektet har personale fra Strukton, Railservice V/ Erik Jessen og CFL Cargo Danmark deltaget.

Styr på andre opgaver

Udover selve aflæsningen, havde vi også en finger med i transporterne fra/til Padborg med læssede og tomme vogne. I forbindelse med disse transporter assisterede Strukton Rail med planlægning og optimering af kørslerne. I dette arbejde assisterede CFL Cargo med transport af 3 sæt skinnevogne fra Padborg og 2 gange 800 meter tomme vogne fra Glostrup til Padborg. Dette sikrede, at alle vogne blev leveret tilbage indenfor de 3 døgn, som vi havde til returkørsel af vognene.